SLG FORUM
http://slizg.eu/

Pierwsze polskie podwójne
http://slizg.eu/viewtopic.php?f=8&t=11641
Strona 1 z 13

Autor:  rete [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:24 ]
Tytuł:  Pierwsze polskie podwójne

Miałem dzisiaj ciekawą rozkminę. Otóż zastanawiałem się kiedy mogły zostać nagrane najstarsze polskie podwójne. Stawiam to pytanie do was. Czy rzeczywiście pierwsi byli Pezet, Eis i Mes, czy działo sie coś wcześniej. Czy padły jakieś podwójne w tamtym stuleciu? Ciekawe komu uda się odgrzebać najstarsze przykłady... :grin:

Autor:  Chojny [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

moi ludzie mmmm dobrze mnie znają
stoje z moim kumplem, skuty choć nie fają
wszyscy na wpierdol czekają
:cool:

Autor:  marcin [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:33 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

fascynujące, pewnie żurom to był

Autor:  Chojny [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:34 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

marcin napisał(a):
fascynujące, pewnie żurom to był

ja myślę, że wypadałoby wiedzieć, z czego to jest

edit: wracając do tematu to chyba brak podwójnych nie był problemem, ale raczej rymowanie czasowników. ta tendencja się dość długo utrzymywała (i utrzymuje :roll: ), pezet właśnie był jednym z tych któzy rozwinęli skrzydła (co świetnie widać na "wkurwionych bitach" - pezet swoją zwrotką zjadł cały dwupłytowy album)

Autor:  stefan [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

"Noc się przybrała w czerń,
to smutny lata zmierzch"..

Piotr Szczepanik - "Goniąc Kormorany", lata 60
tekst: Andrzej Tylczyński

To się nazywa artysta! :D

Autor:  mesoteric [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

.....

Autor:  Vego [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:47 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

Nasza dzielnica nikogo nie zachwyca
Nasza ulica to część naszego życia

Slums Attack - Z Pamiętnika Ulicznika, rok 1996

Autor:  mesoteric [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:52 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

.....

Autor:  Vego [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

Jak wymówię zachwyca-życia to mi się rymuje, spr. info.

Autor:  Jotas [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

Vego napisał(a):
Jak wymówię zachwyca-życia to mi się rymuje, spr. info.


KURWA TO NIE O TO CHODZI. PO PROSTU TAKIE ZŁOŻENIE TO NIE PODWÓJNY.

Autor:  mesoteric [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

.....

Autor:  Vego [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

Chodzi o to, że to jest:

a...a
a...a

Tak?

Autor:  Rymek [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

tak, z tym że niektórzy uważają, że to podwójny, inni nie. Ja uważam, że nie, bo takie cuś jest prostsze, niż jak słowa stoją bezpośrednio koło siebie.

Autor:  prdx000 [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

jesli w dwóch wersach za po 2 rymujące sie wyrazy jest to podwóny rym i nie ma wybacz , moze i łatwiej takie napisac ale tak czy siak to podwójny

Autor:  Jackie Moon [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:11 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

ten temat zapowiadał się naprawdę ciekawie, ale schodzi do teorii podwójnych. dajcie spokój, rzućcie lepiej cytatami ze starych nagrań.

Autor:  smackey [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:15 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

stop, dokąd biegniesz, ej, ty stój
żywot znów ryzykujesz ty swój


centrum 97 ;)

Autor:  double_S [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

jak dobrz pamiętam to na 3h wuwua tez się chyba podwójne trafiają, ale głowy niedam swojej :lol:

Autor:  Piotrek [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

http://www.youtube.com/watch?v=ilaCNpWVy-w - zwrotka Freeze'a chłopaku.
a jak komus sie klikac nie chce:
"freeze, który wack mc's niszczy,
już wiesz co w trawie piszczy,
mój liryczny pożar nie zostawi nawet zgliszczy"

Autor:  prdx000 [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

firma - "przyjedz do krk"

"czasami jak jaramy az na nogach sie slaniamy
w oparach gany gramy rapowany nie dla grammi "


popek albo pomidor nie pamietam;)

jestes wporzadku to git fasola
slyszysz ten bit to na nowa firme pora

zresztą , polecam poczytać texty firmy , naprawde mozna sie nieźle posmiac hahahah

Autor:  donKAMELeone [ Czwartek, 19 Czerwca 2008, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze polskie podwójne

" więc spuść nos na kwinte jak chesz/nad miastem oddech Jot A Jot jak winter fresz/ wiec go sprintem bierz" Jajonasz "Witam na majq"

Strona 1 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/