SLG FORUM
http://slizg.eu/

Discogs.com
http://slizg.eu/viewtopic.php?f=19&t=9658
Strona 40 z 43

Autor:  kapsel1704 [ Czwartek, 18 Czerwca 2015, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

ziomki, ziomeczki

dodalem wlasnie te kasete na discogs i nie wiem czy wszystko jest tak jak powinno.
http://www.discogs.com/Zion-Train-Homeg ... se/7141451

I tu mi sie nasuwa kilka pytan:

1. Jesli jest barcode to dodawac ze spacjami czy ciagiem?
2. Uzupelnilem dobrze labele?
3. Nie dodalem czegos z informacji na okladkach a powinienem?

Autor:  CywiL [ Piątek, 19 Czerwca 2015, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

kapsel1704 napisał(a):
z

1. Jesli jest barcode to dodawac ze spacjami czy ciagiem?
2. Uzupelnilem dobrze labele?
3. Nie dodalem czegos z informacji na okladkach a powinienem?



1. Wydaje mi się, że obie opcje są poprawne.
2. Przy China Records powinno być - none jeśli chodzi o numer katalogowy bo wygląda na to, że WOLMC 1060 to numer Warnera.
3. Na siłę to można by się przyczepić, że we wkładce masz informację przez kogo są napisane wszystkie utwory.

Autor:  Hectic [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Wkurwiają mnie zarówno kupujący (przede wszystkim) jaki sprzedający, którzy traktują platformę kolekcjonerską jak osiedlową biedronkę i mają w dupie wystawianie feedbacków, bo przecież to wymaga skupienia i 10 godzin pracy przed kompem... :mad: Generalnie wprowadziłbym zasadę, że po określonym czasie od dokonania transakcji (powiedzmy miesiąc, bo chyba ultra rzadko się zdarza,żeby ktoś czekał dłużej) nie można było przeprowadzić jakiejkolwiek transakcji do czasu wystawienia feedbacka. Czyli byłoby to obowiązkowe a nie opcjonalne. Szanujmy się.

Autor:  Kadłub [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Hectic napisał(a):
Generalnie wprowadziłbym zasadę, że po określonym czasie od dokonania transakcji (powiedzmy miesiąc, bo chyba ultra rzadko się zdarza,żeby ktoś czekał dłużej) nie można było przeprowadzić jakiejkolwiek transakcji do czasu wystawienia feedbacka.
U mnie nagminnie zdarza się, że wystawiam po kilku miesiącach bo zamawiam na znajomych za granicą i jest ok, nikt się nie skarży. Więc po co od razu taki radykalizm? Spokojnie, coś się stanie jak ktoś Ci ne wystawi noty, świat się zawali?

Autor:  Hectic [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Feedback w zakupach internetowych jest wizytówką sprzedawcy (przede wszystkim) / kupującego a na platformach typu discogs, które skupiają głównie kolekcjonerów a nie szaraków, którzy chcą coś kupić, bo fajnie "grało" w galerii na zakupach, to jest to absolutna podstawa do oceny przyszłych kontaktów handlowych. Ostatnio dokonałem wymiany poprzez discogs na płyty wartości grubo ponad 100 eryków i koleś jasno mi powiedział że zgłosił się do mnie nie tylko ze względu na towar jaki potrzebował, ale również na nienaganną opinię. Jeżeli każdy postępowałby tak jak ty, to feedbacki nie miałyby sensu a dlaczego masz być traktowany wyjątkowo (bo przecież jak nie ja to ktoś inny na pewno to zrobi, także świat się nie zawali) ? Jesteś wyjątkowy Kadłub? Chyba nie jest to duży problem wpisać kilka wyrazów i zaznaczyć jedną z 3 opcji? W sumie nawet wrzucę tą propozycję na forum dcs, ciekawe jaki będzie odzew?

Autor:  Kadłub [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Oczywiście, że nie jest ale wyraźnie napisałem, że często są sytuacje gdzie kupione przedmioty dostaję dopiero po kilku miesiącach. I dopiero wtedy wystawiam - czytaj uważnie Hectic. A z drugiej strony, czy Ty jesteś na tyle wyjątkowy, że każdy ma wystawiać feedback w przeciągu miesiąca bo tak chcesz? Bo tak Ci wygodnie, bo się nie będziesz denerwował itd? Wiesz, fajnie by było jakby każdy faktycznie od razu wystawiał, ale nie zawsze jest taka możliwość - weź to pod uwagę.

Autor:  Hectic [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

To jest tylko propozycja poparta kilkunastoletnim doświadczeniem w zakupach internetowych. Dla mnie jest to logiczne, że tak powinno być. Nigdy wszystkim nie da rady dogodzić dlatego niektórzy muszą się dostosować. Też zdarzało mi się kupować poprzez inne osoby i to ja wręcz nalegałem,żeby dokładnie sprawdzili produkt czy wysłali zdjęcia bo bałem się że jest on niezgodny z opisem i będzie potrzebny zwrot/reklamacja, także dla mnie to jest po części strzelanie sobie w stopę. A jak już sprawdzisz towar, to chyba wystawienie feedbacka to nie problem?

Autor:  Kadłub [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 10:55 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Oczywiście, że nie problem. Jak dostaję od razu na swój adres to w przeciągu 2-3 dni wystawiam.
Hectic napisał(a):
Też zdarzało mi się kupować poprzez inne osoby i to ja wręcz nalegałem,żeby dokładnie sprawdzili produkt czy wysłali zdjęcia bo bałem się że jest on niezgodny z opisem i będzie potrzebny zwrot/reklamacja, także dla mnie to jest po części strzelanie sobie w stopę.
Zaufałbyś opinii ziomka, który nie ma o tym bladego pojęcia, bo ja jednak nie? Ja zawsze tylko proszę żeby sprawdzili czy w paczce jest faktycznie to co kupiłem. Jesteś pierwszą osobą, którą napotkałem co ma problem z wystawianiem feedbacku po dłuższym czasie. Nikt nigdy nie robił z tego problemu, więc to może Ty powinieneś się dostosować?

Autor:  Hectic [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Wiedziałbym jakie pytania zadać znajomemu, także tak - zaufałbym, dodatkowo wspomniałem jeszcze o zdjęciu. W pierwszym poście pisałeś "Spokojnie, coś się stanie jak ktoś Ci ne wystawi noty, świat się zawali?" więc chyba ewidentnie odnosi to do tych którzy tego nie robią w ogóle. Poza tym widzę, że masz mało kontaktów ze sprzedającymi, a ja mam paru znajomych, z którymi nie raz na ten temat rozmawiałem i mamy podobne zdanie. Można odzywać się do typa czy wszystko ok a tu jak do ściany. Poza tym kryje się tu jeszcze jedna pułpaka. Słyszałem już parę razy o przypadkach ,kiedy sprzedawca dał z góry pozytywa po wpłaceniu kasy i wysłał towar a tu albo okazuje się że to nie "ta wersja" albo "ten stan" - znam tych ludzi i wiem że są tak samo pedantyczni jak ja także ich błąd jest mało prawdopodobny. Ot trafili na zwykłą łajzę. Dlatego ja wystawiam feedbacki dopiero jak kupujący stwierdzi, że wszystko jest ok. Z kolei jako kupujący zawsze staram się przed wystawieniem feedbacka wyjaśnić wszelkie nieścisłości. To jest proste, to jest szacunek do drugiej strony. Dla mnie discogs to nie Tesco, gdzie zamawiam 20 kilo ziemniaków i skrzynkę browarów na dowóz.

Autor:  Johnny [ Czwartek, 25 Czerwca 2015, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Sorry Kadłub ale śmiem podejrzewać ze większość osób nie odbiera zamówionych przesyłek po pół roku czy w innych abstrakcyjnych terminach, takze to raczej ten promil powinien sie dostosować.

To co piszesz Hectic ma jak najbardziej sens, ludzie sa jebanymi leserami i jak nie po dobroci, to siła powinno ich sie zmuszać do przeprowadzania transakcji do konca (przez co rozumiem wystawienie opinii wlasnie).

Autor:  Kadłub [ Piątek, 26 Czerwca 2015, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

A ja śmiem podejrzewać, że nikt z nas nie jest w stanie realnie oszacować jaki jest odsetek takich osób, więc odstawmy takie dywagacje na bok. Na razie to Hectic i kilku jego kolegów jest w mniejszości i nie zadowolonych z aktualnego stanu rzeczy. To oni powinni oswoić się, z tym aktualnym, obecnie panującym stanem rzeczy, i nie szukać radykalnych rozwiązań, które uderzą bezpośrednio w ludzi takich jak ja, ale i pośrednio w nich samych. Na podstawie oceny osób trzecich, które odbierają moje paczki, nigdy nie będę wystawiał komentarzy. Zdjęcia też nie są rozwiązaniem bo wszystkiego na nich nie zobaczysz. Sami sprzedający często mylnie oceniają stan przedmiotów, i to mając je w swoich rękach. A Wy mi próbujecie wmówić, że dzięki zdjęciom i opinii laika można wystawić ocenę adekwatną do rzeczywistego stanu. Powodzenia chłopaki!
Ale załóżmy, że wchodzi to w życie. Wystawiam ocenę "na ślepo" bo czas mnie goni, a po otrzymaniu przedmiotów okazuję się, że są w stanie co najmniej o jeden gorszy niż oceniony przez mojego znajomego i z opisu sprzedawcy. Ale feedback już poszedł i go nie cofnę. Potem Hectic i jego koledzy, na podstawie mojego feedbacku, kupują od tego samego sprzedawcy długo poszukiwany album. Kupują go bo widzą, że sprzedawca ma dobre oceny, które mówią, że stan jego przedmiotów zgadza się z opisem itd. itd. A po otrzymaniu paczki okazuję się, że jednak nie jest tak jak powinno i zaczynają się problemy - reklamację, odsyłanie i te sprawy. A to wszystko dlatego, że Hectic i koledzy wymyślili wystawianie not w przeciągu miesiąca od kupna i musiałem się spieszyć. Będzie lepiej, nie?

Na szczęście sprzedawcy, z którymi ja miałem do czynienia, a trochę ich już było, nie robią żadnych problemów. Ze wszystkimi się zawsze dogadywałem, nawet jak coś było nie tak to wypracowaliśmy kompromis, taki żeby wszyscy byli zadowoleni.

Hectic napisał(a):
W pierwszym poście pisałeś "Spokojnie, coś się stanie jak ktoś Ci ne wystawi noty, świat się zawali?" więc chyba ewidentnie odnosi to do tych którzy tego nie robią w ogóle.
To się ewidentnie odnosi ale do Twojego zdania, w którym stwierdziłeś, że wkurwiają Cię ludzie, którzy nie wystawiają Ci notek.
Hectic napisał(a):
Wkurwiają mnie zarówno kupujący (przede wszystkim) jaki sprzedający, którzy traktują platformę kolekcjonerską jak osiedlową biedronkę i mają w dupie wystawianie feedbacków

Autor:  Hectic [ Piątek, 26 Czerwca 2015, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

A nie pomyślałeś Kadłub, że w czasie kiedy ty (i powiedzmy reszta) będziesz się ślamazarzył z feedbackiem to jakiś frajer nie dość że nabierze w tym czasie wiele osób, to zdąży zamknąć w tym czasie interes i Twój kompromis wiesz gdzie będziesz mógł sobie wsadzić? Ten miesiąc dałem tylko jako przykład ,gdyż w zdecydowanej większości tyle idzie maksymalnie przesyłka przy najtańszej opcji na najdłuższych dystansach, ale mogłoby być to nawet 6 tygodni - ważne żeby wymóg wystawiania feedbacku był obowiązkowy.

Choć tak jak wspomniałem kupowanie płyt przez kogoś w dobie paypalu czy Google Wallet jest obecnie rzadkością. Jest to opłacalne tylko w przypadku ,kiedy masz rodzinę/znajomych za granicą (w przypadku tego topicu przede wszystkim USA) i chcesz zminimalizować koszty wysyłki jednostkowej. W drugim przypadku dotyczy to sprzedawców, którzy z jakichś powodów nie wysyłają paczek do danego kraju. Ale ze względu na chociażby program ochrony sprzedawców w paypalu (główna zasada adres wysyłki musi = adresowi płatności) oraz coraz szersze możliwości zabezpieczenia paczki (tracking, signed for, insurance) jest ich coraz mniej i szczerze mówiąc według mnie są to głównie (starsi) ludzie, którzy nie kumają zbytnio tych możliwości lub po prostu kilka razy się "nacięli" i wolą nie ryzykować nawet za cenę ograniczenia własnych ewentualnych dochodów. W niektórych krajach mogą dojść jeszcze sprawy podatkowe.

Problemy z wysyłką do Polski to były w latach 90tych kiedy może 1 osoba na 10000 albo i więcej miała kartę kredytową wtedy niezbędną do wykonania transakcji zagranicznej i jak przychodziła paczka z CD Universe to całe osiedle skakało do góry!


Kadłub napisał(a):

Hectic napisał(a):
W pierwszym poście pisałeś "Spokojnie, coś się stanie jak ktoś Ci ne wystawi noty, świat się zawali?" więc chyba ewidentnie odnosi to do tych którzy tego nie robią w ogóle.
To się ewidentnie odnosi ale do Twojego zdania, w którym stwierdziłeś, że wkurwiają Cię ludzie, którzy nie wystawiają Ci notek.
Hectic napisał(a):
Wkurwiają mnie zarówno kupujący (przede wszystkim) jaki sprzedający, którzy traktują platformę kolekcjonerską jak osiedlową biedronkę i mają w dupie wystawianie feedbacków


Kadłub przecież to właśnie wałkujemy od paru postów. Tak zawali się mój świat, jak jakiegoś kutasa przerośnie wykonanie tak ciężkiej czynności jak wystawienie feedbacka!

Autor:  Johnny [ Piątek, 26 Czerwca 2015, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Powiem tylko, że gdyby ludzie mieli takie podejście że jest jak jest i się z tym pogódź, to nadal byśmy żyli w komunizmie i chuja byście se sprowadzali a nie jakiekolwiek płyty zgniłego zachodu.

Autor:  Kadłub [ Piątek, 26 Czerwca 2015, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Hectic napisał(a):
A nie pomyślałeś Kadłub, że w czasie kiedy ty (i powiedzmy reszta) będziesz się ślamazarzył z feedbackiem to jakiś frajer nie dość że nabierze w tym czasie wiele osób, to zdąży zamknąć w tym czasie interes i Twój kompromis wiesz gdzie będziesz mógł sobie wsadzić? Ten miesiąc dałem tylko jako przykład ,gdyż w zdecydowanej większości tyle idzie maksymalnie przesyłka przy najtańszej opcji na najdłuższych dystansach, ale mogłoby być to nawet 6 tygodni - ważne żeby wymóg wystawiania feedbacku był obowiązkowy.
Obowiązkowy ok, tu się zgadzam. Ale nie objęty jakimiś jebniętymi ramami czasowymi. Przykład, który podałeś to druga strona medalu. Sam widzisz, że nie ma rozwiązania idealnego. Ale z tym Twoim radykalizmem to bym był powściągliwy bo może z tego wyjść więcej złego niż dobrego.





Spoiler:
To zazdroszczę problemów w takim razie.

Autor:  Hectic [ Piątek, 21 Sierpnia 2015, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Przypominam, że od 01.09.2015 eurokołchoz wymusił wprowadzenie przez discogs vatu. Nie wiem tylko czy będzie dotyczył już sprzedaży sierpniowej (oby nie!!). Z tego co czytałem pobieżnie na forum to ma on dotyczyć tylko 8% opłaty discogsowej. Czyli przykładowo, jeżeli sprzedaliście towar za 100 eryków to płacicie 8 dla discogs i 1,84 vatu czyli razem 9,84 (i do tego opłatę na paypalu oczywiście). Mam nadzieję, że tak jest a nie 8 eryków dla discogs i jeszcze 23 dla jebanych biurokratów, bo wtedy pewnie dam sobie spokój ze sprzedawaniem na moim ulubionym portalu. Nie mam zamiaru płacić podatku za sprzedawanie od czasu do czasu jakiejś płyty z prywatnej kolekcji. Ogólnie i tak ceny na bank wzrosną. Czyste kurewstwo!!!!!!!!!!!!!!! :censored: :censored:

Autor:  KedaR87 [ Czwartek, 27 Sierpnia 2015, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Po ostatnim handlu dostałem takie przypomnienie:

Spoiler:


Więc raczej od września... ale i tak smuteczek :(

Autor:  Kadłub [ Piątek, 4 Września 2015, 06:44 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

I jak z tym VATem, wszedł czy nie? Pytam bo nie zauważyłem wzrostu cen płyt ze swojego wantlistu.

Autor:  chudybrat [ Piątek, 4 Września 2015, 08:39 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

Poczytajcie sobie dokładnie FAQ na stronie discogs i temat na ich forum odnośnie vatu i obowiązków discogs z tym związanych. Discogs będzie przekazywał do odpowiednich urzędów skarbowych informacje na temat sprzedaży w ramach serwisu, dokonywanej przez użytkowników, a na żądanie urzędów skarbowych będzie przekazywał dane tych użytkowników. Stąd niedaleka droga do postępowania podatkowego... Ja chyba rezygnuję z discogs.

Autor:  Grabiszczy [ Piątek, 4 Września 2015, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

chudybrat napisał(a):
Discogs będzie przekazywał do odpowiednich urzędów skarbowych informacje na temat sprzedaży w ramach serwisu, dokonywanej przez użytkowników, a na żądanie urzędów skarbowych będzie przekazywał dane tych użytkowników. Stąd niedaleka droga do postępowania podatkowego... Ja chyba rezygnuję z discogs.


Łohoho, pora wypierdalać stamtąd. Jeszcze mi urzędu podatkowego trzeba do szczęścia.

Niech się jeszcze za Allegro zabiorą, bo trzeba przecież podatek dochodowy zebrać...

Autor:  Hectic [ Piątek, 4 Września 2015, 12:35 ]
Tytuł:  Re: Discogs.com

To akurat idzie ze sobą w parze. Czyli z obawy przed niepotrzebnymi problemami wyniosą (bądź wyciszą) się bogu ducha winni prywaciarze i zajawkowicze ,którzy zwykle mają najlepsze rzeczy a zostaną duże sklepy a więc undergroundowy portal się skomercjalizuje do reszty. Tak jak pisałem wcześniej - ciekawe o ile wzrośnie sprzedaż pozadiscogsowa (bo na 100% część kolekcjonerów zejdzie do undergroundu)? No i pewnie wzrośnie ruch na forum :) Tak czy siak:


R.I.P. true Discogs 01.09.2015

Strona 40 z 43 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/