Tematy bez odpowiedzi | Aktywne tematy Teraz jest Wtorek, 21 Listopada 2017, 23:58


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464  Następna strona
Siłownia 

Jeśli trening to:
Split 26%  26%  [ 41 ]
FBW 60%  60%  [ 93 ]
Inny 14%  14%  [ 21 ]
Liczba głosów : 155

Siłownia 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 Kwietnia 2010
Posty: 4933
Ostrzeżenia: 2
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 11 Sierpnia 2017, 18:31
Łąsą powiedz mi jak tam twoja teoria o powtorzeniach i hipertrofi,bo wydaje mi sie ze jeszcze jej nie udowodniles

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________
mam swoje kru nasze melo to święty ocean wódy
To nie patologia ale moge ci wpierdolić


Ostatnio edytowano Piątek, 11 Sierpnia 2017, 19:54 przez Rossi, łącznie edytowano 1 raz



Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 Maja 2007
Posty: 2965
Lokalizacja: z archiwum x
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 11 Sierpnia 2017, 19:48
Rossi możesz ją przybliżyć?

_________________
"maybe one day we can work it out, strive to understand what life's about"


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 Kwietnia 2010
Posty: 4933
Ostrzeżenia: 2
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 11 Sierpnia 2017, 19:55
coś w stylu że ilosć powtórzeń nie ma żadnego wpływu na hipertrofię, ciągle czekamy aż łąsą wyjaśni co miał wtedy na myśli

_________________
mam swoje kru nasze melo to święty ocean wódy
To nie patologia ale moge ci wpierdolić


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 Marca 2011
Posty: 998
Lokalizacja: gdynia
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 11 Sierpnia 2017, 20:06
Rossi napisał(a):
coś w stylu że ilosć powtórzeń nie ma żadnego wpływu na hipertrofię, ciągle czekamy aż łąsą wyjaśni co miał wtedy na myśli

ostatnio kilka razy gdzieś się natknąłem na takie tezy, tyle że 'dowolna ilość powtórzeń' to pomiędzy 4 a 25, a 'nie ma znaczenia' to klika/kilkanaście % różnicy w efektach

odbijając- jakie przekąski, pomiędzy posiłkami, polecacie żeby dobić sobie więcej kcal na masie, najlepiej bez cukrów prostych i śmieciozbóż ?


Powrót do góry
Zobacz profil profil na lastfm
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 Stycznia 2015
Posty: 325
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Sobota, 12 Sierpnia 2017, 10:55
orzechy mogą być, dużo kcal


Powrót do góry
Zobacz profil profil na lastfm
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 Grudnia 2014
Posty: 2952
Ostrzeżenia: 1
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: środa, 16 Sierpnia 2017, 20:06
Jest jakiś kod rabatowy do sklepu sfd obejmujący http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Wh ... 33284.html ?

Edit:
Już znalazłem:
Cytuj:
U nas lato trwa, z tej okazji wszystkie białka o smaku kokosa i banana taniej o 15% ! Zapraszamy! kod: kokobanan


Szkoda, że na 2 smaki tylko, ale w sumie banan mi pasuje.

_________________
#FreeWszyscy
Spoiler:


Powrót do góry
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 Grudnia 2013
Posty: 167
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: środa, 23 Sierpnia 2017, 16:00
Jest tu ktoś kto robił interwały na redukcję, osiągnął fajne efekty i może się podzielić przykładowym planem? Bo jak czytam, że trening HIIT dla początkujących to przykładowo 30 sekund SPRINTU zamiennych z 60 sekundami truchtu i tak 10 cykli to mi się śmiać chce.

Sam myślałem żeby zacząć 10:60 4-5 cykli i tak 3x w tyg. Ma sens??


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 Kwietnia 2010
Posty: 4933
Ostrzeżenia: 2
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: środa, 23 Sierpnia 2017, 17:31
staraj sie trzymac ratio 1:2, ja robiłem (przy znikomej wydolności) 8x 15 sek sprintu 30 sek odpoczynku (powrotu truchtem na miejsce startu) z czasem zwieksztlem do 12 takich startów. zależy ile masz siłowni, uznaje sie ze siłownia i interwały tego samego dnia za kiepski pomysł, ze względu na duże obciążenie un. 4x siłownia, 2x interwały, powinno być ok

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________
mam swoje kru nasze melo to święty ocean wódy
To nie patologia ale moge ci wpierdolić


Powrót do góry
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 Marca 2013
Posty: 513
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 14:13
Przerzucam post z offtopica
Spoiler:


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 Sierpnia 2011
Posty: 500
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 14:29
na początek obczaj sobie filmiki Piotra Tomaszewskiego i ekipy Warszawski Koks na yt


Powrót do góry
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 Marca 2013
Posty: 513
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 14:42
W sumie, to może bardziej sprecyzuję czego oczekuję.

Głównie chodzi mi o poprawę sprawności fizycznej, jak poogarniam studia, to do planu tygodniowego chcę sobie wrzucić jakiś sport walki poza tańcem, który sobie coś tam już powoli szlifuję(danke FPN mordko).
Nie mam w planach zostać bodybuilderem, mieć kurwa nie wiem, 40-50 w łapie, być szafom, bo mnie to nie jara. Chcę sobie po prostu fajnie poprawić sylwetkę(jak znajdę jakieś fajne foto typu #sylwetkagoals to wrzucę).

Kurwa no nie wiem jakby to opisać, wyglądać dobrze, i mieć zajebistą sprawność ruchową(żeby rozmiar mięśni w żaden sposób nie blokował mi jakichkolwiek ruchów). Wiadomo, że mi to przy 185/55 nie grozi xd Ale no, taki cel z mojej strony.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 Sierpnia 2011
Posty: 500
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 14:55
ostatnim zdaniem sam odpowiedziałeś sobie na wszystko wcześniej, musisz przede wszystkim zwiększyć siłę, a trening siłowy jest do tego najłatwiejsza drogą


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 Lipca 2012
Posty: 2917
Lokalizacja: San Junipero
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 15:03
5x5 Stronglifts i lecisz.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 Kwietnia 2010
Posty: 4933
Ostrzeżenia: 2
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 15:03
uwierz mi kolego, nie rozpierdolisz sie do rozmiarow pudziana przez kilka miesięcy na siłowni, niestety to tak nie działa

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________
mam swoje kru nasze melo to święty ocean wódy
To nie patologia ale moge ci wpierdolić


Powrót do góry
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 Marca 2013
Posty: 513
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 15:08
No przeż wiem, chodziło mi bardziej o to, żebyście wiedzieli, że nie chcę do takiej sytuacji doprowadzić.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 Lipca 2012
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Czwartek, 24 Sierpnia 2017, 15:11
Bycie szafom ci nie grozi chyba za dużo fotek się kulturystów na soku naoglądałeś :D

2 strony wcześniej masz fajny post Cotidiano odnośnie twoich wątpliwości. Koniecznie zacznij jeść bo 55kg przy 185cm nie może wyglądać dobrze, podstawowy trening 3 razy w tygodniu opary o wielostawowe ćwiczenia i dodatni bilans kaloryczny to będą najważniejsze rzeczy.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 Grudnia 2012
Posty: 1705
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 25 Sierpnia 2017, 11:14
postanowiłem podzielić się moimi przemyśleniami na temat treningu i diety, opartymi na moich doświadczeniach, wiedzy ze studiów i przeczytanych artykułach i badaniach naukowych.

trening: najważniejsza kwestia - mięśnie nie wiedzą, ile masz na sztandze. dlatego jeżeli ćwiczysz dla hipertrofii, obciążenie nie odgrywa aż tak wielkiego znaczenia. pozwól mi wyjaśnić dlaczego.
mięśnie składają się z pojedynczych włókien mięśniowych. każde włókno mięśniowe jest podłączone do jednego zakończenia neuronu. rozgałęzienia jednego neuronu dochodzą do wielu pojedynczych włókien mięśniowych. ten jeden neuron wraz ze wszystkimi włóknami mięśniowymi tworzą coś, co fizjolodzy nazywają jednostką motoryczną. co ciekawe, w obrębie jednej jednostki motorycznej znajdują się włókna mięśniowe tylko jednego rodzaju (I/IIa/IIb).
każdy neuron ma swój potencjał spoczynkowy. im większy jest neuron, tym bardziej ujemny potencjał spoczynkowy posiada, a co za tym idzie - trudniej go pobudzić. jednocześnie należy wiedzieć, że większe neurony unerwiają większą ilość włókien mięśniowych.
włókna mięśniowe, gdy dostają sygnał od neuronu, działają zawsze na 100%. nie mogą się kurczyć np. z siłą 50% swoich możliwości. albo wszystko, albo nic.

teraz - co się dzieje, gdy próbujesz podnieść sztangę z ziemi? twój mózg drogą korowo-rdzeniową wysyła sygnał do neuronów w rdzeniu kręgowym. pobudzeniu najpierw podlegają te neurony, których potencjał spoczynkowy jest najmniej ujemny, a są to te, które unerwiają najmniejszą ilość włókien mięśniowych. najczęściej są to też te neurony, które unerwiają włókna typu I, czyli "wytrzymałościowe".
co się dzieje, gdy to nie wystarcza, by podnieść ciężar? mózg rekrutuje kolejne jednostki motoryczne, o coraz bardziej ujemnym potencjalne spoczynkowym, czyli te z większą ilością włókien mięśniowych, i to włókien mięśniowych typu IIa/IIb (włókna białe). to te włókna w głównej mierze odpowiadają za hipertrofię. włókna te są białe, dlatego że nie zawierają mioglobiny - białka, które jest rezerwuarem tlenu. metabolizm tych włókien mięśniowych jest w głównej mierze beztlenowy. oznacza to, że produktem metabolizmu glukozy w nich jest kwas mlekowy. to właśnie kwas mlekowy odpowiada za pieczenie i ból mięśni w trakcie ćwiczeń siłowych.
jak wynika z powyższego, kwas mlekowy jest dobrym wskaźnikiem tego, czy rekrutujemy włókna białe. dlatego w treningu najistotniejszym elementem jest doprowadzenie do uczucia pieczenia mięśnia, bo to świadczy o wytworzeniu kwasu mlekowego, a to z kolei o rekrutacji włókien białych. oczywiście dużo łatwiej będzie to osiągnąć ciężarem rzędu 70% 1RM niż 20% 1RM.
co zrobić, żeby osiągnąć to uczucie pieczenia? najistotniejszy jest czas pod napięciem (time under tension).

o diecie może innym razem jednak, bo za długo pisałem tego posta :D.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 Marca 2013
Posty: 1414
Lokalizacja: wrocuaf
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 25 Sierpnia 2017, 11:54
Czekam z niecierpliwością na part II. Lekarze-kulturyści powinni pisać książki o treningu siłowym.

Reasumując - jak długo angażuję włókna białe przy minimalnym % 1RM, który pozwala mi na wytworzenie kwasu mlekowego, tak długo robię masę mięśniową? Gdzieś kiedyś czytałem, że najlepszy % to 50, ale ile w tym prawdy, to nie wiem.

A z tym napięciem, to jak je najlepiej wywołać? Szybkość powtórzeń?

_________________
"Znów chodzę, palę, piję przy śniadaniu wódkę i wino i osiągam to, czego nieświadomie pragnę: nie widzę głupoty, nikczemności swego położenia." -Толстой


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 Grudnia 2012
Posty: 1705
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 25 Sierpnia 2017, 12:03
czas pod napięciem to po prostu czas, w którym mięśnie pracują z obciążeniem. jeśli robisz szybkie powtórzenia, to ten czas jest krótki. jeżeli robisz wolne powtórzenia, pauzy to mięśnie pracują dłużej.


Powrót do góry
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 Grudnia 2014
Posty: 773
Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem
Post Re: Siłownia
  Wysłano: Piątek, 25 Sierpnia 2017, 22:04
dodajmy jeszcze to
https://www.researchgate.net/publicatio ... a-analysis
czyli od jutra robie pauzowane atg siady z 60% 1rm do kompletnego odcięcia co każdy trening

_________________
Obrazek


Powrót do góry
Zobacz profil profil na lastfm
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464  Następna strona



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Zarzi i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB
Forum style by Vjacheslav Trushkin and modified by zin.